Translate

Πέμπτη 16 Μαΐου 2013

X-47B: Η ιστορική απονήωση του αυτοκατευθυνόμενου αεροσκάφους στελθ




Μια ιστορική πτήση πραγματοποιήθηκε από αεροπλανοφόρο των ΗΠΑ, καθώς το μη επανδρωμένο αυτοκατευθυνόμενο αεροσκάφος Χ-47Β απονηώθηκε και προσνηώθηκε με απόλυτη επιτυχία. Η εξέλιξη αυτή ανοίγει το δρόμο στην ανάπτυξη αεροσκαφών που όχι μόνο δε χρειάζονται πιλότο, αλλά ούτε καν τηλεχειρισμό από το έδαφος, όπως συνέβαινε με αντίστοιχα μοντέλα μέχρι σήμερα.

Το φουτουριστικό αεροσκάφος, το οποίο έχει όλα τα χαρακτηριστικά που το καθιστούν «αόρατο» στα ραντάρ, θα πραγματοποιεί αποστολές εντοπισμού στόχων, παρακολούθησης, ενώ θα είναι και σε θέση να φέρει οπλισμό, ώστε να αναλαμβάνει και επιχειρήσεις βομβαρδισμού επίγειων ή θαλάσσιων στόχων.

Η μεγάλη καινοτομία του Χ-47Β έγκειται στο γεγονός ότι η κάθε αποστολή «φορτώνεται» στον ηλεκτρονικό του υπολογιστή, ο οποίος με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης είναι σε θέση να αλλάξει την πορεία του, ή ακόμα και να επιλέξει άλλο στόχο, ανάλογα με τις προτεραιότητες που στέλνονται μέσω ενός μίνι-υπολογιστή που φοριέται σαν ρολόι από το στέλεχος που βρίσκεται στο αεροπλανοφόρο και είναι επιφορτισμένο με την παρακολούθηση της πτήσης του, χωρίς να παρεμβαίνει συνεχώς σε αυτή.

Αν και το συγκεκριμένο μοντέλο δε θα τεθεί σε μαζική παραγωγή, οι υπεύθυνοι της αεροπορίας των ΗΠΑ είναι ενθουσιασμένοι από τις προοπτικές που ανοίγει το νέο αυτό τεχνολογικό επίτευγμα: «Η πτήση του Χ-47Β είναι ιστορικής σημασίας από πολλές απόψεις, καθώς πλέον η χρήση αυτοκατευθυνόμενων αεροσκαφών είναι πραγματικότητα», δήλωσε ο αντιναύαρχος Ματ Ουίντερ, υπεύθυνος του προγράμματος μη επανδρωμένων αεροσκαφών του ναυτικού των ΗΠΑ.

Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν πολλές φωνές που εγείρουν ερωτήματα για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη που ήδη χρησιμοποιούνται ευρέως σε πολλά μέρη του κόσμου που δραστηριοποιούνται στρατιωτικά οι ΗΠΑ, καθώς εκατόμβες αθώων θυμάτων είναι πολύ συχνές. «Που θα τεθεί το όριο στη χρήση τους», αναρωτιέται ο Στιβ Γκουζ, διευθυντής του Human Rights Watch και συμπληρώνει: «Πρέπει να υπάρχει ανθρώπινη απόφαση για το ποιος ζει και ποιος πεθαίνει σε μια μάχη. Δε μπορούμε να αφήσουμε την απόφαση αυτή σε ένα ιπτάμενο ρομπότ».

Το κόστος ανάπτυξης του προγράμματος του Χ-47Β ανήλθε στα 1,4 δις δολάρια και ήδη προγραμματίζεται το Χ-47Ψ, το οποίο θα είναι διπλάσιο σε μέγεθος και θα είναι σε θέση να φέρει οπλισμό βάρους 10.000 λιβρών.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

WW2 Wrecks welcomes and encourages readers to comment and engage in respectful conversation about the content posted here.
We value thoughtful, polite and concise comments that reflect a variety of views.