Translate

Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015

Φωτογραφίζοντας το Γαλαξία από τις ελληνικές βουνοκορφές

Εκατομμύρια αστέρια λαμπυρίζουν στον ουρανό, μακριά από τη φωτορρύπανση των αστικών κέντρων και ο 22χρονος αυτοδίδακτος αστροφωτογράφος Κωνσταντίνος Βασιλακάκος εξηγεί τον τρόπο με τον οποίο καταφέρνει να «αιχμαλωτίσει» τη λάμψη τους με το φωτογραφικό του εξοπλισμό, δημιουργώντας εικόνες σπάνιας ομορφιάς, οι οποίες αντανακλούν το μεγαλείο της Φύσης. 



«Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, πάντα μου άρεσαν πολύ διαφορετικά πράγματα από αυτά που άρεσαν στα παιδιά της ηλικίας μου», λέει ο κ. Βασιλακάκος και συμπληρώνει:



«Κάθε άνθρωπος έχει το δικό του τρόπο να βλέπει τον κόσμο, έτσι κι εγώ έχω τον δικό μου, με το βλέμμα μου μέσα από τη φωτογραφική μηχανή στραμμένο πάντα ψηλά, στον ουρανό».



Όλα ξεκίνησαν το 2006, όταν ο κ. Βασιλακάκος σε ηλικία 14 ετών απέκτησε την πρώτη του ψηφιακή μηχανή. «Όταν έβγαλα την πρώτη μου νυχτερινή φωτογραφία στις 20 Δεκεμβρίου 2012 κατάλαβα πολύ καλά τι θα έκανα από εδώ και πέρα. Όνειρό μου τότε ήταν να φωτογραφίσω το Γαλαξία, αλλά λόγω του ότι το κέντρο και τα νεφελώματά του είναι ορατά γύρω στα τέλη Φεβρουαρίου, χρειάστηκε να περιμένω λίγους μήνες για να πετύχω το στόχο μου.



Έχοντας όμως πολύ χρόνο να πειραματισμό με την φωτογραφία, βρήκα τον εαυτό μου. Βρήκα όλο αυτό που μού έλειπε τόσα χρόνια. Ξέρεις τι είναι αυτή η μαγεία που νιώθεις όταν πατάς το κλείστρο της κάμερας και περιμένεις τα 30 δευτερόλεπτα που θα περάσουν, μέχρι να δεις την φωτογραφία που θα βγάλεις;», λέει ο κ. Βασιλακάκος.

    

Το αποτέλεσμα των «κλικ» του εντυπωσιακό. Η αισθητική αρτιότητα των φωτογραφιών του μαγεύει όποιον τις βλέπει. «Αυτός ο κόσμος, ο μικρός ο μέγας» έλεγε ο ποιητής και ο κ. Βασιλακάκος… φροντίζει να αποτυπώνει αυτήν ακριβώς τη διάσταση του Κόσμου που μας περιβάλλει:



«Το πάθος και το μυστήριο για την νύχτα και το Γαλαξία με οδήγησε στην κορυφή ενός από τα βουνά που είναι στο χωριό μου, το Τσμι. Το υψόμετρο είναι 1900 μέτρα και έκατσα εκεί όλο το βράδυ μόνος μου, μακριά από το σπίτι χαμένος στον διαμαντένιο ουρανό. Ποτέ δεν θα ξεχάσω την θέα και μέσα στην αγκαλιά των βουνών το χωριό μου. Κι εγώ κάθομαι στην κορυφή και αναρωτιέμαι για την ζωή καθώς και για την αξία της. Πάντα λάτρευα τα βουνά, με ολοκλήρωναν και με έκαναν να νιώθω αυτά τα απόκοσμα συναισθήματα, γεμάτα αντιθέσεις», εκμυστηρεύεται ο αστροφωτογράφος. 



Σίγουρα όμως, εκτός από γνώσεις φωτογραφίας και επεξεργασίας εικόνας, χρειάζεται και μια μεγάλη δόση καλώς εννοούμενης… τρέλας: «Το πιο ωραίο για εμένα ήταν ότι όλα αυτά τα έχω πετύχει χωρίς να πάω σε κάποια σχολή φωτογραφίας. Πολλές φορές αναρωτιέμαι, τελικά πόσο αξίζει όλο αυτό;



Διαβάζοντας τα όλα αυτά κάποιος μπορεί να πει πως είμαι τρελός Όταν άρχισα την αστροφωτογραφία, στην αρχή ένιωθα πολύ όμορφα, ξέρεις αναγνώριση, θετικά σχόλια και άλλα πολλά που είναι ωραία», λέει ο κ. Βασιλακάκος και συνεχίζει: «Μετά από κάποιο καιρό κατάλαβα όμως ότι όλα αυτά είναι ένα τίποτα. Πολλές φορές μου λέει ο κόσμος ότι έχεις γίνει γνωστός και άλλα αντίστοιχα.



Ε και; Τι αξίζει από όλο αυτό; Τι να την κάνεις την φήμη και τους θαυμαστές όταν είσαι εκεί, έξω, στα αστέρια πάνω στο βουνό; Ουσία στην ζωή δεν έχει ούτε τα πόσα like θα πάρει μια φωτογραφία ούτε πόσο θα αρέσει αυτό που κάνεις. Με το να πάω να κάνω τις πιο απόκοσμες φωτογραφήσεις «γεμίζω» με όλα αυτά τα συναισθήματα. Και ξέρεις ποιο είναι το θέμα; Ότι όταν είμαι εκεί πάνω στις βουνοκορφές, έξω, κάποιες φορές γελάω, γελάω γιατί βλέπω τόσους μικρούς ήρωες να σκουριάζουν σε μια μίζερη ζωή, έχοντας για μαξιλάρι όνειρα από στάχτη. Γιατί; Αλήθεια γιατί;



Κάθε άνθρωπος  μπορεί να κάνει τον κόσμο του καλύτερο αν πραγματικά το θελήσει και το πιστέψει.


Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να δείτε τους ακόλουθους συνδέσμους:

Οι σελίδες του Κωνσταντίνου Βασιλακάκου στο facebook

https://www.facebook.com/KonstantinosVasilakakosPhotography?ref=br_rs

https://www.facebook.com/Vasilakakos.Konstantinos?fref=photo

Το κανάλι του στο youtube
https://www.youtube.com/channel/UCSRd4fLu0q3juK-KrVVrd4Q

Φωτογραφικά βίντεο 
Φωτογράφιση γαλαξία:  https://www.youtube.com/watch?v=FbQ1ztm1c14&list=PL3HgQqn-r-ddfVoC_w39k1tIU5fNiXqqC

Φωτογράφιση Startrails
https://www.youtube.com/watch?v=Z5QKS1MdX1w&list=PL3HgQqn-r-ddfVoC_w39k1tIU5fNiXqqC


Το time-lapse 
https://www.youtube.com/watch?v=DfSOtOB05Sw&list=PL3HgQqn-r-depOWB_23BK_7bv4uIKHeWF

Φωτογραφίες
https://500px.com/Konstantinos_Vasilakakos


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

WW2 Wrecks welcomes and encourages readers to comment and engage in respectful conversation about the content posted here.
We value thoughtful, polite and concise comments that reflect a variety of views.