Translate

Τρίτη 24 Ιουνίου 2014

Ομογενής εντόπισε το χαμένο Beaufighter 70 χρόνια μετά τη συντριβή του


Ο ομογενής από την Αυστραλία Διονύσης Μαρίνης, ερασιτέχνης ιστορικός, εντόπισε μετά από μεγάλης διάρκειας αναζήτηση, τα συντρίμμια ενός Beaufighter, το οποίο είχε καταπέσει στη θαλάσσια περιοχή του Μπρουμ, το Σεπτέμβριο του 1944.


Σύμφωνα με τον κ. Μαρίνη, η αναζήτηση ήταν πολύ δύσκολη, λόγω των συνθηκών αλλά και του βυθού, ο οποίος είναι βραχώδης και δυσχέραινε τη λειτουργία του σόναρ.


Το πιο πιθανό αίτιο της συντριβής είναι μηχανική βλάβη ή απώλεια προσανατολισμού, δεδομένου ότι το μοιραίο αεροσκάφος κατέπεσε νύχτα υπό δυσμενείς συνθήκες.

Τα συντρίμμια βρίσκονται διασκορπισμένα στο βυθό και η διάταξή τους δείχνει ότι το beaufighter προσέκρουσε με μεγάλη ταχύτητα στη θάλασσα, σκοτώνοντας ακαριαία το διμελές πλήρωμα και διαλύοντας το αεροσκάφος σε πολλά κομμάτια. 

Διαβάστε εδώ

Παρασκευή 20 Ιουνίου 2014

"Φωτιά" το 3D κινητό της Amazon




Ένα «έξυπνο» κινητό τηλέφωνο, του οποίου η οθόνη δίνει την αίσθηση τρισδιάστατης απεικόνισης και επιτρέπει στο χρήστη του να αλλάζει τη γωνία θέασης των αντικειμένων, είναι το «όπλο» της Amazon στον αδυσώπητο «πόλεμο» που μαίνεται μεταξύ των κολοσσών της Τεχνολογίας, κυρίως της Apple και των κινητών που χρησιμοποιούν το λογισμικό android της google, για τη μερίδα του λέοντος στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικών ειδών.

Στην επίσημη παρουσίαση του κινητού με το όνομα «fire» δηλαδή «φωτιά», ο επικεφαλής της Amazon Τζεφ Μπέζος εμφανίστηκε αισιόδοξος και δήλωσε ότι «ήρθε η ώρα να αφαιρέσουμε το στέμμα από την Apple», της άλλοτε εμβληματικής εταιρείας στο χώρο των ηλεκτρονικών καταναλωτικών συσκευών που πλέον ακολουθεί από μακριά την επιτυχία της Google και του λογισμικού της για κινητά τηλέφωνα Android που βρίσκεται στην πρώτη θέση παγκοσμίως από πλευράς πωλήσεων.

Πως λειτουργεί
Το τηλέφωνο διαθέτει τέσσερις κάμερες περιμετρικά της οθόνης των 4,7 ιντσών και δύο στο οπίσθιο μέρος οι οποίες καταγράφουν τις κινήσεις των ματιών και του προσώπου του χρήστη, ακόμα και σε συνθήκες έλλειψης φωτός και προσαρμόζουν άμεσα τις εικόνες που προβάλλονται σε αυτήν, έτσι ώστε να αποδίδεται η τρισδιάστατη αίσθηση ότι «πλέουν» στην οθόνη και έχουν βάθος, χωρίς τη χρήση ειδικών γυαλιών. «Αλλάζοντας την προοπτική, βελτιώνουμε την οπτική εμπειρία του χρήστη και για πρώτη φορά η τρισδιάστατη εικόνα εμφανίζεται μπροστά μας, ακόμα και αν απλά γυρίζουμε το κινητό προς το πλάι», εξήγησε ο Μπέζος.

Μια άλλη καινοτομία της «φωτιάς» είναι το κουμπί «firefly» ή «πυγολαμπίδα», το οποίο μέσω καμερών και ειδικού λογισμικού αναγνωρίζει, σύμφωνα με την Amazon, «100 εκατομμύρια πράγματα σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο», από τραγούδια, χάρτες και ταινίες, μέχρι διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τηλεφωνικούς αριθμούς, προϊόντα και υπηρεσίες, επιτρέποντας στο χρήστη του είτε να τα αγοράζει από το διαδικτυακό κατάστημα της Amazon, είτε να τα αποθηκεύει για μελλοντική χρήση.

Το fire θα διατίθεται από την ερχόμενη εβδομάδα στις ΗΠΑ με διετές συμβόλαιο κινητής τηλεφωνίας έναντι 150 περίπου ευρώ, όσο δηλαδή κοστίζει ένα iPhone 5S ή ένα Samsung Galaxy S5, τα οποία θεωρούνται και οι βασικοί του ανταγωνιστές, ενώ η ημερομηνία έλευσής του στις ευρωπαϊκές αγορές δεν έχει ακόμα γίνει γνωστή.

Αναλυτές της αγοράς εμφανίζονται πάντως επιφυλακτικοί για το κατά πόσο το «τρισδιάστατο» τηλέφωνο της Amazon θα αποτελέσει πράγματι εμπορική επιτυχία και θα ανοίξει το δρόμο για την πρωτοκαθεδρία της εταιρείας. «Τόσο η LG όσο και η HTC είχαν παρουσιάσει ήδη από το 2011 μοντέλα κινητών που έδιναν την αίσθηση της τρίτης διάστασης μέσω ειδικών φίλτρων στις οθόνες τους, αλλά δεν κέρδισαν τότε το καταναλωτικό κοινό», σχολίασε σχετικά ο Ρίτσαρντ Τέιλορ στο BBC, επισημαίνοντας παράλληλα ότι κάθε τι καινούριο στο χώρο της Τεχνολογίας μπορεί να αποτελέσει την απαρχή μιας «καταναλωτικής επανάστασης».

Πέμπτη 19 Ιουνίου 2014

"Κλειδώνει" στα 2 εκ. τετ. χλμ. η Θαλάσσια Προστατευόμενη Περιοχή στον Ειρηνικό Ωκεανό




Την επέκταση της Θαλάσσιας Προστατευόμενης Περιοχής στην «καρδιά» του Ειρηνικού Ωκεανού, έτσι ώστε να καλύψει συνολικά έκταση 2 εκατομμυρίων τετραγωνικών χιλιομέτρων ετοιμάζεται να ανακοινώσει ο πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα, σε συνέχεια σχετικής πρωτοβουλίας του προηγούμενου προέδρου Τζόρτζ Μπους το 2009. Σύμφωνα με το σύμβουλο του Λευκού Οίκου Τζον Ποντέστα, ο οποίος ανακοίνωσε την πρόθεση των ΗΠΑ «η περιοχή αυτή είναι από τις πιο παρθένες στη Γη και οφείλουμε να κάνουμε τα πάντα για να τη διαφυλάξουμε». Στο πλαίσιο της απόφασης αυτής, θα απαγορευθούν πλήρως όλες οι ανθρώπινες δραστηριότητες, από το ψάρεμα και την εμπορική εκμετάλλευση, μέχρι την αναζήτηση κοιτασμάτων στο βυθό. Λιγότερο από το 3% των θαλασσών παγκοσμίως έχει τεθεί υπό κάποιο καθεστώς προστασίας από τον… άνθρωπο, ενώ το ποσοστό στο οποίο υπάρχει πλήρης απαγόρευση αλιείας είναι λιγότερο από 1%. Επιστήμονες πάντως έχουν επισημάνει εδώ και αρκετά χρόνια την ανάγκη αποτελεσματικής προστασίας των ωκεανών, καθώς η υπεραλίευση και η ρύπανση έχουν οδηγήσει πολλά είδη στο χείλος της εξαφάνισης ενώ και οι ζημιές στο περιβάλλον είναι μεγάλες.
ΠΗΓΗ: Washington Post

Τετάρτη 18 Ιουνίου 2014

Τζογάρισε (κι έχασε) 3,76 εκατ. ευρώ της Greenpeace




Η γνωστή οικολογική οργάνωση Greenpeace είδε τα ταμεία της να γίνονται φτωχότερα κατά 3,76 εκατ. ευρώ, καθώς υπάλληλός της στα κεντρικά γραφεία στο Άμστερνταμ, "έπαιξε" και έχασε μεγάλα ποσά σπεκουλάροντας στις διεθνείς συναλλαγματικές ισοτιμίες.

Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της Greenpeace «ο υπάλληλος δε λειτούργησε για προσωπικό όφελος, αλλά δεν είχε λάβει την απαραίτητη εξουσιοδότηση από τη διοίκηση» ενώ παράλληλα «ζητά συγγνώμη από τους υποστηρικτές της και διαβεβαιώνει ότι θα λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να αποφύγει παρόμοιο περιστατικό στο μέλλον». Ο… τζογαδόρος υπάλληλος πάντως απολύθηκε με συνοπτικές διαδικασίες από την οργάνωση.

Η Greenpeace θα εγγράψει συνολικές ζημίες ύψους 8,5 εκατ. ευρώ για το 2013 ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται στα 375 περίπου εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με την εφημερίδα Guardian, αλλά και άλλες έγκυρες πηγές όπως το περιοδικό Spiegel, το φιάσκο με τη σπέκουλα των ισοτιμιών της Greenpeace είναι πιθανό να επιφέρει μεγάλο πλήγμα στην εικόνα της γνωστής ακτιβιστικής οργάνωσης, δεδομένου ότι το συντριπτικό ποσοστό των δωρεών προς αυτή προέρχεται από ιδιώτες που δίνουν 100 περίπου ευρώ ετησίως κατά μέσο όρο και είναι πολύ πιθανό η εμπιστοσύνη τους προς τη Greenpeace να έχει κλονιστεί.

Ο υπάλληλος εργαζόταν, μαζί με 10 περίπου ακόμα άτομα, στο τμήμα οικονομικών της Greenpeace, το οποίο είναι αρμόδιο μεταξύ άλλων για τις πληρωμές των υπαλλήλων της οργάνωσης και τη διαχείριση της περιουσίας της, όπως πλοία και ακίνητα. Ο ίδιος «τζόγαρε» στο ότι η ισοτιμία του ευρώ έναντι άλλων νομισμάτων θα έπεφτε, αλλά η πραγματικότητα τον διέψευσε. Η πρακτική πάντως της Greenpeace δεν έχει κάποια «σκιά», καθώς το κόστος της διατραπεζικής μεταφοράς συναλλάγματος σε διαφορετικές χώρες είναι πράγματι τεράστιο και η οργάνωση ήθελε να μειώσει τις απώλειες, λόγω της διακύμανσης των ισοτιμιών.

Η οικολογική οργάνωση έσπευσε να απολογηθεί στους εκατοντάδες χιλιάδες υποστηρικτές της και δεσμεύθηκε ότι τα χρήματα που… εξατμίστηκαν, δε θα θέσουν σε κίνδυνο τις δραστηριότητές της, καθώς θα προχωρήσει σε αναπροσαρμογή του προϋπολογισμού της και σε μείωση των περιττών εξόδων, ενώ παράλληλα παρόμοιες πρακτικές θα τεθούν κάτω από το μικροσκόπιο ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων.

BOX – Του Δημήτρη Ιμπραήμ, συντονιστή εκστρατειών ελληνικού γραφείου Greenpeace
Κάθε οργανισμός που έχει παρουσία και οικονομικές συναλλαγές σε όλο τον πλανήτη κινδυνεύει με σημαντικές ζημιές από τις διακυμάνσεις των ισοτιμιών συναλλάγματος. Η Διεθνής Greenpeace, στην προσπάθεια να μειώσει αυτές τις απώλειες (που ξεπερνούσαν το 1 εκατομμύριο ετησίως) αποφάσισε να προχωρήσει στην αγορά συμβολαίων σε ξένο νόμισμα με σταθερές τιμές συναλλάγματος. Τελικά, αποδείχθηκε ότι η ζημιά ήταν ακόμη μεγαλύτερη ύστερα από επανειλημμένα λάθη και παράβαση εσωτερικών διαδικασιών από το στέλεχος της διεθνούς Greenpeaceπου είχε την ευθύνη.

Η ζημιά αυτή δεν αφορά τις εισφορές των ευρωπαϊκών γραφείων, όπως το ελληνικό προς την Διεθνή Greenpeace και θα καλυφθεί αποκλειστικά από τα αποθεματικά της.

Η ζημιά θα δημοσιευθεί αναλυτικά στον ετήσιο απολογισμό της Διεθνούς Greenpeace, ο οποίος θα κοινοποιηθεί όπως κάθε χρόνο στους οικονομικούς υποστηρικτές της. Επίσης, ήδη διενεργείται εξωτερικός, ανεξάρτητος έλεγχος ώστε οι εσωτερικές διαδικασίες και κανονισμοί να μην επιτρέψουν ξανά τέτοιο λάθος.

Η συντριπτική πλειονότητα των εσόδων της Greenpeace προέρχεται από δωρεές πολιτών. Πρωτίστως σε αυτούς ζητούμε για άλλη μία φορά δημόσια συγγνώμη.

Το λάθος όμως έγινε. Πέρα από την συγγνώμη, θέλουμε να διαβεβαιώσουμε ότι το λάθος δεν θα επαναληφθεί και ότι προχωρούμε ήδη σε προσαρμογές στα λειτουργικά κόστη της Διεθνούς Greenpeace, ώστε να αντισταθμίσουμε την ζημιά και να μην επιτρέψουμε να στερήσει ούτε ένα ευρώ από τον αγώνα μας για την προστασία του κλίματος, των δασών, των θαλασσών μας και των πολύτιμων οικοσυστημάτων μας.



Τρίτη 17 Ιουνίου 2014

Θησαυρός στο βυθισμένο μεταγωγικό Ju-52 του Β' Παγκοσμίου Πολέμου

Αυτοδύτες εντόπισαν κατά τύχη το ναυάγιο ενός γερμανικού μεταγωγικού αεροσκάφους Ju-52, 70 χρόνια μετά την πτώση του στη Μαύρη Θάλασσα κοντά στην Οδησσό της σημερινής Ουκρανίας.
 

Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες χάθηκε το αεροσκάφος είναι ακόμα ασαφείς, καθώς δεν έχει ακόμα βρεθεί κάποια σχετική αναφορά απώλειας, αλλά το μεταγωγικό αποδείχθηκε ένας θησαυρός, μια πραγματική χρονοκάψουλα, καθώς στην άτρακτό του εντοπίστηκε πλήθος αντικειμένων, από ζώνες, άρβυλα και μπότες, μέχρι χαροφύλακες, χάρτες, όπλα και γεμιστήρες.


Πολλά Ju-52 έχουν καταπέσει και στο Αιγαίο κατά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, κάποια έχουν εντοπιστεί και τουλάχιστον ένα έχει ανελκυστεί στη Λέρο, πεδίο σκληρών μαχών το 1943 ανάμεσα στους Συμμάχους και τους ναζί, οι οποίοι νίκησαν στη συγκεκριμένη σύγκρουση. 





Οφσάιντ το σεξ λόγω... Μουντιάλ




Σε θέση… οφσάιντ -σύμφωνα με μια, αν μη τι άλλο, χιουμοριστική δημοσκόπηση μεγάλης εταιρίας προφυλακτικών σε δείγμα 2.000 ανδρών στη Βρετανία- βρίσκεται η σεξουαλική δραστηριότητα αυτές τις ημέρες, τουλάχιστον για το ανδρικό φύλο, καθώς το Μουντιάλ έχει κλέψει τις καρδιές δισεκατομμυρίων φιλάθλων, οι οποίοι προτιμούν να απολαύσουν έναν ποδοσφαιρικό αγώνα, παρά να επιδοθούν σε περιπτύξεις με το έτερόν τους ήμισυ, εφευρίσκοντας δικαιολογίες που θα έκαναν ακόμα και τις γυναίκες, γνωστές για την ευρηματικότητά τους, να ζηλέψουν.

Με το Παγκόσμιο Κύπελλο στη Βραζιλία να βρίσκεται σε εξέλιξη και δισεκατομμύρια ποδοσφαιρόφιλους να… ξημεροβραδιάζονται μπροστά στις οθόνες, φαίνεται ότι το ποδόσφαιρο εξοστρακίζει τη σεξουαλική δραστηριότητα από το… μενού των ανδρών, καθώς ένα διόλου ευκαταφρόνητο 40% όσων συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι θα απέρριπταν το ερωτικό κάλεσμα της συντρόφου τους, προκειμένου να παρακολουθήσουν απερίσπαστοι έναν αγώνα στην τηλεόραση. Ακόμα όμως και εκείνοι που θα υποκύψουν στα θέλγητρα της γυναίκας τους, παρά το ότι υπάρχει αγώνας στην τηλεόραση, θα επιδιώξουν την ταχεία… απεμπλοκή τους σε ποσοστό 42%, ή -προκειμένου να μην προκαλέσουν αντιδράσεις αντίστοιχες με εκείνες της… Λυσιστράτης- θα επιδιώξουν να αξιοποιήσουν στο έπακρο την ανάπαυλα του ημιχρόνου, ή το μεσοδιάστημα ανάμεσα σε δύο αναμετρήσεις.

Υπάρχει όμως και ένα ποσοστό 37% ανάμεσα στους ερωτηθέντες, οι οποίοι δήλωσαν ότι θα συναινούσαν για σεξουαλική πράξη με τη σύντροφό τους, αρκεί φυσικά να έχουν το… δικαίωμα να ρίχνουν κλεφτές ματιές παράλληλα στην τηλεόραση. Ακόμα και αν δεν υπάρχει αγώνας όμως, το γενικότερο κλίμα του Μουντιάλ δε φεύγει από το μυαλό των ανδρών, με ένα ποσοστό 27% να παραδέχεται ότι ακόμα και κατά τη διάρκεια των περιπτύξεων σκέφτεται… κόντρες, σουτ, βαθιές μπαλιές, σέντρες και γκολ!

«Υπάρχουν βέβαια αρκετά κοινά μεταξύ ποδοσφαίρου και σεξ, όπως το πάθος, η ένταση, η απόδοση και βέβαια το… σκοράρισμα. Μέχρι σήμερα το στερεότυπο θέλει τις γυναίκες να εφευρίσκουν δικαιολογίες για να αποφύγουν το… πρεσάρισμα από τους άνδρες τους, αλλά φαίνεται ότι τουλάχιστον κάθε τέσσερα χρόνια έρχεται η σειρά τους να πάρουν την… εκδίκησή τους», αναφέρει στη χιουμοριστική ανακοίνωσή της η εταιρεία, αλλά αυτό που θεωρείται ανεπίτρεπτο για τους λάτρεις της στρογγυλής θεάς είναι το… «θέατρο», τουλάχιστον στο γήπεδο. Ένας στους τρεις άνδρες που συμμετείχαν στη δημοσκόπηση τόνισε ότι η προσποίηση τραυματισμού, ο εκβιασμός του πέναλτι ή της κάρτας είναι… χειρότερα από τη γυναίκα που υποκρίνεται σεξουαλική ικανοποίηση κατά τη διάρκεια της ερωτικής συνομιλίας.

ΒΟΧ
Ο δεκάλογος της ανδρικής… δικαιολογίας
  1. Θέλω να δω ποδόσφαιρο
  2. Με πονάει η πλάτη μου
  3. Είμαι κουρασμένος
  4. Έχω πονοκέφαλο
  5. Δούλευα μέχρι αργά
  6. Έχω πολλή δουλειά
  7. Έχω πιει πολύ
  8. Μπορούμε να το κάνουμε πιο μετά;
  9. Δεν αισθάνομαι καλά
  10. Πρέπει να ξυπνήσω νωρίς

Η σπέκουλα κόστισε 3,76 εκατ. ευρώ στη Greenpeace


Η γνωστή οργάνωση Greenpeace είδε τα ταμεία της να γίνονται φτωχότερα κατά 3,76 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Guardian, καθώς υπάλληλός της, "έπαιξε" και έχασε μεγάλα ποσά σπεκουλάροντας στις διεθνείς συναλλαγματικές ισοτιμίες.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Greenpeace "ο υπάλληλος δε λειτούργησε για προσωπικό όφελος, αλλά δεν είχε πάρει την απαραίτητη εξουσιοδότηση από τη διοίκηση" ενώ παράλληλα "ζητά συγγνώμη από τους υποστηρικτές της και διαβεβαιώνει ότι θα λάβει όλα τα παραίτητα μέτρα για να αποφύγει παρόμοιο περιστατικό στο μέλλον".

Η Greenpeace θα εγγράψει συνολικές ζημίες ύψους 8,5 εκατ. ευρώ για το 2013 ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται στα 375 περίπου εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον Guardian, οι χρηματιστηριακές πρακτικές της Greenpeace και το φιάσκο με τη σπέκουλα των ισοτιμιών είναι πιθανό να επιφέρει μεγάλο πλήγμα στη γνωστή ακτιβιστική οργάνωση, δεδομένου ότι το συντριπτικό ποσοστό των δωρεών προς αυτή προέρχεται από ιδιώτες που δινουν 100-150 ευρώ περίπου κατά μέσο όρο και πλέον η εμπιστοσύνη τους προς τη Greenpeace έχει κλονιστεί.

Διαβάστε εδώ

Δευτέρα 16 Ιουνίου 2014

Οι πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας και οι "ιπτάμενοι γιατροί" του ΕΚΑΒ ρισκάρουν τη ζωή τους για να σώσουν ζωές


Το ρολόι «δείχνει» λίγα λεπτά πριν από τις τέσσερις τα ξημερώματα Κυριακής. Το τηλέφωνο στο συντονιστικό κέντρο αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ στην Ελευσίνα (έδρα της 112 Πτέρυγας Μάχης) χτυπάει και από την άλλη άκρη της γραμμής αναφέρεται επείγον περιστατικό που χρήζει άμεσης μεταφοράς ασθενούς από ακριτικό νησί σε νοσοκομείο της Αθήνας.

Μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα κινητοποιείται ολόκληρη η ομάδα, ιπτάμενοι γιατροί και διασώστες του ΕΚΑΒ, προσωπικό εδάφους και πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας, και μόλις δοθεί «οριστική ανάθεση», δηλαδή το «ok» για την επιχείρηση αερομεταφοράς, σε δεκαπέντε λεπτά το ελικόπτερο ή το αεροσκάφος βρίσκεται στον αέρα.

Αυτή είναι η καθημερινότητα των ανθρώπων που λειτουργούν ως μια ομάδα, ένας οργανισμός, ένα σώμα και μυαλό: των ανθρώπων με τις ιπτάμενες μηχανές τους, που ανά πάσα στιγμή είναι έτοιμοι να πετάξουν σε κάθε γωνιά της Ελλάδας για να σώσουν τη ζωή ενός συνανθρώπου μας.
Μόνο κατά το πρώτο τετράμηνο του 2014 πραγματοποιήθηκαν 271 αποστολές αεροδιακομιδής και μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία 370 συνάνθρωποί μας, ενώ όλο το 2013 ανήλθαν σε 966 και 1.365 αντίστοιχα. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Ελλάδα είναι η δεύτερη χώρα παγκοσμίως -μετά τη Νορβηγία- σε αριθμό και δυσκολία των αεροδιακομιδών που πραγματοποιούνται σε ετήσια βάση.

«Είμαστε σε ετοιμότητα κάθε ώρα και στιγμή», αναφέρει χαρακτηριστικά στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής ο διοικητής της 384 ΜΕΔ, που διαθέτει ελικόπτερα Super Puma, αντισμήναρχος (Ι) Πασχάλης Κυριζάκης, και συμπληρώνει: «Είναι κοινό μυστικό ότι η πιο δύσκολη φάση της επιχείρησης είναι η προσέγγιση στα νησιά τη νύχτα, ιδίως όταν επικρατεί έντονη κακοκαιρία. Εμείς απογειωνόμαστε σχεδόν υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, αλλά η φάση της προσέγγισης στην περιοχή παραλαβής του ασθενούς είναι και η πιο δύσκολη».

Είναι γεγονός ότι όλα τα πτητικά μέσα έχουν όρια και η έκφραση «παντός καιρού» δεν ανταποκρίνεται πλήρως στην πραγματικότητα. «Οι νησιώτες ξέρουν καλά ότι αν δεν “σηκωθεί” το Super Puma, δεν πετάει τίποτα, αλλά ο καθένας από εμάς κάνει πάντα ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να αντεπεξέλθουμε στην αποστολή μας», αναφέρει ο αντισμήναρχος (Ι) Φώτης Λαχουβάρης.

Ο αξιωματικός επιχειρήσεων της 384 ΜΕΔ εστιάζει στις δυσκολίες και τους κίνδυνους, τονίζοντας: «Αμερικανοί πιλότοι στους οποίους εξηγήσαμε τη φύση των αποστολών μας έμειναν έκπληκτοι και έλεγαν ότι η προσγείωση υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες σε ελικοδρόμιο κάποιου νησιού είναι δυσκολότερη και από την προσνήωση αεροσκάφους σε αεροπλανοφόρο, επειδή δεν υπάρχει ελεγκτής να κατευθύνει τον πιλότο ούτε και οι τεχνικές διευκολύνσεις που κάνουν τη δουλειά του πιλότου πιο απλή».

Στο ίδιο μήκος κύματος ή, καλύτερα, ύψος πτήσης, κινείται και ο σμηναγός (Ι) της 384 ΜΕΔ, Γιάννης Στάθης: «Εμείς είμαστε προετοιμασμένοι να πηγαίνουμε παντού και πάντα. Κάθε λεπτό έχει σημασία σε επείγοντα περιστατικά και, εκτός από τις αποστολές έρευνας και διάσωσης με τις οποίες είναι επιφορτισμένη η Μοίρα μας, οι αεροδιακομιδές ασθενών, από μωρά λίγων ωρών μέχρι υπέργηρους, απαιτεί άριστο συντονισμό, αφοσίωση και υψηλό αίσθημα καθήκοντος».

Ο διευθυντής του τμήματος ιατρικών υπηρεσιών του ΕΚΑΒ, Δημήτρης Πύρρος, «κλείνει» φέτος 20 χρόνια πτήσεων. «Το 2014 συμπληρώνονται 20 χρόνια από την πρώτη αεροδιακομιδή με γιατρούς του ΕΚΑΒ. Μέσα σε αυτά τα χρόνια έχουμε πραγματοποιήσει χιλιάδες επιχειρήσεις διακομιδής ασθενών από κάθε γωνιά της πατρίδας μας, είτε με εναέρια είτε με πλωτά μέσα», τονίζει στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής και συνεχίζει: «Η ομαδική δουλειά όλων των ανθρώπων του ΕΚΑΒ, από τον αποθηκάριο, που φροντίζει να είναι όλος ο εξοπλισμός σε ετοιμότητα, μέχρι το συντονιστή των αεροδιακομιδών, τον ιπτάμενο διασώστη και τον ιπτάμενο γιατρό, είναι το “κλειδί” για την επιτυχία της αποστολής μας. Η συνεργασία με τα στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας είναι υποδειγματική. Είμαστε όλοι κρίκοι σε μια αλυσίδα που έχει ως στόχο να σωθεί μια ανθρώπινη ζωή».

Ο Παναγιώτης Νεφρός, έμπειρος ιπτάμενος διασώστης, αναφέρει μια όχι και τόσο ασυνήθιστη ημέρα στη δουλειά: «Μπορεί να απογειωθούμε από την Ελευσίνα με προορισμό τη Ρόδο και κατά τη διάρκεια της πτήσης να λάβουμε σήμα για επιπλέον επείγοντα περιστατικά σε άλλα νησιά. Ετσι, πολλές φορές μια απλή αποστολή μετατρέπεται σε ένα περίπλοκο σχέδιο αεροδιακομιδής ασθενών από τρία ή και περισσότερα νησιά, ωσότου επιστρέψουμε στη βάση μας».

«Επίκεντρό μας είναι ο άνθρωπος και κίνητρο η ψυχή μας, με συναίσθημα και επαγγελματισμό», λέει η γιατρός Αννα Μαριόλα, διευθύντρια αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ, αποδίδοντας με λίγες λέξεις το υψηλό αίσθημα ευθύνης των ανθρώπων του ΕΚΑΒ και της Π.Α. «Λειτουργούμε πάντα προς όφελος του ασθενούς, επειδή ο χρόνος για να βρεθεί κάποιος στο νοσοκομείο είναι καθοριστικής σημασίας. Οταν, για παράδειγμα, απαιτούνται 4 ώρες για να μεταφερθεί κάποιος από τη Νάξο στην Αθήνα, είναι προτιμότερο να τον πάμε με πλωτό μέσο στη Σύρο που οι χρόνοι είναι σαφώς μικρότεροι».

Ο γιατρός του συντονιστικού, Μανώλης Τσανικλίδης, δεν ξέρει, όπως και οι συνάδελφοί του, τι σημαίνουν γιορτές και αργίες: «Πόσα Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιές έχουμε περάσει δίνοντας οδηγίες σε νέους συναδέλφους από το τηλέφωνο και οργανώνοντας παράλληλα τη διακομιδή του ασθενούς», λέει χαρακτηριστικά και συμπληρώνει: «Γι’ αυτό μας αγαπούν και μας εμπιστεύονται οι άνθρωποι, σε όποια γωνιά της Ελλάδας κι αν βρίσκονται».

Η ιπτάμενη γιατρός του ΕΚΑΒ, Χαρούλα Κωτούλα, εκπρόσωπος των γιατρών στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΚΑΒ, από την πλευρά της αναφέρεται στην αυταπάρνηση των γιατρών και των διασωστών και αναδεικνύει μια άλλη διάσταση των αεροδιακομιδών: «Απαιτείται η δημιουργία μιας δημόσιας, πολιτικής υπηρεσίας αεροδιακομιδών, τόσο γιατί τα πτητικά μέσα πρέπει να είναι εξαρχής υγειονομικά διαμορφωμένα και πιο οικονομικά, αλλά και για να αντιμετωπίζονται επείγοντα περιστατικά πρωτογενώς, δηλαδή στο σημείο όπου συνέβησαν. Πρέπει να γνωρίζει ο κόσμος ότι η παρουσία των γιατρών και των διασωστών του ΕΚΑΒ είναι εθελοντική, κανείς δεν μας υποχρεώνει να πετάμε, αλλά αναγνωρίζουμε ότι η δουλειά μας είναι εθνικής σημασίας».

Θέλοντας να δώσει ένα παράδειγμα, η Χ. Κωτούλα επισημαίνει ότι μία ώρα πτήσης ενός C-130 που θα χρησιμοποιηθεί για αεροδιακομιδή κοστίζει 7.400 ευρώ και τα ετήσια έξοδα θα αρκούσαν για να στελεχωθούν τα νοσοκομεία τουλάχιστον των μεγάλων ακριτικών νησιών με όλες τις απαραίτητες ιατρικές ειδικότητες.

Ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ, Δημήτρης Παπαγιαννίδης, δεν φείδεται επαίνων για το έργο που επιτελείται: «Είμαι υπερήφανος για το έργο όλων όσοι συμμετέχουν στις αεροδιακομιδές. Επιτελούν στο ακέραιο το καθήκον τους και κάνουν και πολλά παραπάνω απ’ αυτό».

Οσο για το μεγαλύτερο «παράσημο» που έχουν λάβει οι πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας και οι άνθρωποι του ΕΚΑΒ; Ενας τοίχος γεμάτος ευχαριστήριες επιστολές ανθρώπων που σώθηκαν χάρη στις προσπάθειές τους. «Είμαστε πια δικοί τους άνθρωποι», λέει ο αντισμήναρχος (Ι) Ξενοφών Χασούρας, διοικητής της 356 ΜΤΜ.



ΥΠΟΘΕΜΑ ΜΕ ΤΡΙΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΜΕ ΤΙΤΛΑΚΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΚΑΤΩ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΚΑΙ ΙΔΙΟΤΗΤΑ
(ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΕ ΛΕΖΑΝΤΟΓΡΑΜΜΑ)

ΤΙΤΛΟΣ
«Αφήνουμε στην άκρη την ασφάλειά μας»

«Θυμάμαι σαν σήμερα την επιχείρηση αεροδιακομιδής ενός πρόωρου νεογνού από την Κέρκυρα στα Γιάννενα. Ο καιρός ήταν κακός, οι αναταράξεις στην πτήση πολλές, αλλά κάναμε όλες τις διαδικασίες ανάνηψης του μωρού, το κρατήσαμε στη ζωή με… νύχια και με δόντια και, όταν αργότερα μάθαμε ότι σώθηκε μια ζωή, χαρήκαμε σαν να ήταν το δικό μας παιδί. Εμείς αφήνουμε στην άκρη την ασφάλειά μας για να είμαστε πάνω από τον ασθενή και ας κουνάει το ελικόπτερο σαν βάρκα στα 10 μποφόρ».
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΑΠΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ιπτάμενος διασώστης ΕΚΑΒ

ΤΙΤΛΟΣ
«Κάθε ασθενής είναι δικός μας άνθρωπος»

«Ακριβώς όπως ο γιατρός δίνει το 100% για να σώσει τον ασθενή, έτσι και εμείς, οι ιπτάμενοι και οι τεχνικοί εδάφους με τα C-130, ζούμε την ίδια αγωνία με τους ανθρώπους του ΕΚΑΒ και χαιρόμαστε όταν όλα πάνε καλά. Το ενδιαφέρον μας είναι προσωπικό, αντιμετωπίζουμε τον κάθε ασθενή σαν να είναι δικός μας άνθρωπος. Κάθε γωνιά της χώρας είναι Ελλάδα, όσο μακριά κι αν είναι, και η παρουσία μας δίνει μήνυμα προς όλους -φίλους και μη- ότι είμαστε εδώ, παρόντες και έτοιμοι».
ΞΕΝΟΦΩΝΤΑΣ ΧΑΣΟΥΡΑΣ
Αντισμήναρχος (Ι), διοικητής της 356 ΜΤΜ (C-130)

ΤΙΤΛΟΣ
«Εχουμε πτητικά μέσα για κάθε περίπτωση»

«Η 112 Πτέρυγα Μάχης διαθέτει πληθώρα πτητικών μέσων, όπως τα Super Puma, C-130, C-27, VIP αεροσκάφη, A-109, τόσο για τις αεροδιακομιδές και για τη μεταφορά μοσχευμάτων στο εσωτερικό και εκτός συνόρων όσο και για άλλες επιχειρήσεις, με ή χωρίς τη συμμετοχή του ΕΚΑΒ, όπως medevac από πλοία και ορεινές περιοχές, μεταξύ άλλων».
ΛΑΖΑΡΟΣ ΜΑΝΤΟΥΒΑΛΟΣ
Σμήναρχος (Ι), διοικητής της 112 Πτέρυγας Μάχης


ΛΕΖΑΝΤΕΣ – ΣΕΛ. 34-35

1. Καθημερινότητα αποτελεί η αεροδιακομιδή πρόωρων νεογνών από ακριτικές περιοχές, που στερούνται στοιχειωδών υγειονομικών υποδομών σε υπερσύγχρονα μαιευτήρια.
2. Η ομάδα κρούσης της 356 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών σε πλήρη παράταξη λίγο πριν από την επόμενη αποστολή ελπίδας με τo ειδικά διαμορφωμένο C-130.
3. Ενας τοίχος γεμάτος ευχαριστήριες επιστολές ανθρώπων που σώθηκαν χάρη στις προσπάθειές τους αποτελεί το μεγαλύτερο «παράσημο» που έχουν λάβει οι πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας και οι άνθρωποι του ΕΚΑΒ.
4. Φέτος συμπληρώνονται 20 χρόνια από την πρώτη αεροδιακομιδή με γιατρούς του ΕΚΑΒ. Από τότε έχουν πραγματοποιηθεί χιλιάδες επιχειρήσεις, η συντριπτική πλειονότητα των οποίων ήταν σωτήριες για τους ασθενείς.
5. Οι πιλότοι της 384 Μοίρας Ερευνας-Διάσωσης, που διαθέτει ελικόπτερα Super Puma, είναι προετοιμασμένοι να πηγαίνουν «παντού και πάντα», όπως λένε.
6. Από αριστερά οι διασώστες του ΕΚΑΒ Παναγιώτης Νεφρός και Χαράλαμπος Καπνόπουλος, η διευθύντρια αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ, Αννα Μαριόλα, ο διευθυντής του τμήματος ιατρικών υπηρεσιών του ΕΚΑΒ, Δημήτρης Πύρρος, και ο πιλότος ελικοπτέρων Agusta Α109, επισμηναγός Αναστάσιος Κυριαζίδης, έτοιμοι για την επόμενη αποστολή.
7. Ο γιατρός του ΕΚΑΒ, Μανώλης Τσανικλίδης (σε πρώτο πλάνο), ο οποίος δίνει τη δική του μάχη με το χρόνο στο συντονιστικό κέντρο αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ στην Ελευσίνα, δεν ξέρει, όπως και οι συνάδελφοί του, τι σημαίνουν γιορτές και αργίες.

Μουντιάλ...υψηλής τεχνολογίας - οι καινοτομίες στο πρώτο "ψηφιακό παγκόσμιο κύπελλο"


Παρασκευή 13 Ιουνίου 2014

Δύτες έλυσαν το μυστήριο του χαμένου υποβρυχίου


Το γερμανικό υποβρύχιο U-26 χάθηκε 100 χρόνια πριν και η τύχη του παρέμενε ένα μυστήριο μέχρι πρόσφατα, όταν ομάδα Φινλανδών αυτοδυτών ταυτοποίησε το ναυάγιο, το οποίο θεωρείται ότι είναι το καλύτερα διατηρημένο του Α' Παγκοσμίου Πολέμου.

Το U-26 είχε αποκτήσει μυθικές διαστάσεις, τόσο γιατί είχε βυθίσει τέσσερα ρωσικά πολεμικά, μεταξύ των οποίων και το θωρηκτό "Παλλάδα", χωρίς επιζώντες, όσο και γιατί ήταν ένα "νέο όπλο" για την κοινή γνώμη της εποχής.



Το υποβρύχιο εξαφανίστηκε χωρίς ίχνη τον Αύγουστο του 1915 μαζί με τα 30 μέλη του πληρώματός του και εντοπίστηκε κατά τύχη πέρσυ σε πολυσύχναστο μπογάζι της Βαλτικής.
 

Η ταυτοποίησή του έγινε πριν από λίγες ημέρες, βάζοντας έτσι τέλος σε ένα μυστήριο εκατό ετών. 


Δορυφορικοί χάρτες της Γης σε πραγματικό χρόνο - Η Google εξαγόρασε και τη Skybox


Πέμπτη 12 Ιουνίου 2014

Ο στρατιώτης που πολέμησε σε τρεις στρατούς κατά τον Β' Παγκόσμιο


Μια μάλλον ασυνήθιστη ιστορία, από τα χρόνια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, όχι όμως και η μοναδική αντίστοιχη είναι η περιπέτεια ενός νεαρού -τότε- Κορεάτη, ο οποίος βρέθηκε να πολεμάει με τρεις διαφορετικούς στρατούς, αρχικά με τους Ιάπωνες, στη συνέχεια με τους Σοβιετικούς και στο τέλος με τους Γερμανούς, πριν συλληφθεί λίγες μέρες μετά την απόβαση στη Νορμανδία τον Ιούνιο του 1944.

Ο γεννηθείς το 1920 Γιανγκ Κουνγκτζόνγκ συνελήφθη από τα στρατεύματα της Ιαπωνίας κατά την εισβολή τους στη Μαντζουρία (σημερινή Μογγολία) και αναγκάστηκε να καταταγεί, προκειμένου να γλυτώσει την εκτέλεση, όπως ήταν η κοινή μοίρα εκατομμυρίων Ασιατών που βρήκαν φρικτό θάνατο από τους Ιάπωνες. 

Η θητεία του υπήρξε σύντομη στον Αυτοκρατορικό Στρατό, καθώς συνελήφθη αιχμάλωτος από τους Σοβιετικούς και το 1942, προκειμένου και πάλι να γλυτώσει την εκτέλεση, κατατάγηκε στον Ερυθρό Στρατό, ο οποίος είχε υποστεί τρομακτικές απώλειες κατά την εισβολή των ναζί στη Σοβιετική Ένωση. Η θητεία του στον Ερυθρό Στρατό πάντως υπήρξε σύντομη, καθώς συνελήφθη αιχμάλωτος από τη Βέρμαχτ και σύντομα έγινε φαντάρος με τρίτο στρατό, μαζί με άλλους σοβιετικούς αιχμαλώτους, στην υπηρεσία της Βέρμαχτ. Βρέθηκε στη Νορμανδία όπου και αιχμαλωτίστηκε. Έζησε το υπόλοιπο της ζωής του, μέχρι το 1992 στις ΗΠΑ, ευτυχώς χωρίς να βρεθεί και πάλι στα... χακί.

Αντίστοιχη διαδρομή είχε ο Φινλανδός Λάουρι Τέρνι, οο οποίος πολέμησε κατά των Σοβιετικών αρχικά με τη... φανέλλα των Φινλανδών και στη συνέχεια με εκείνη των Βάφφεν SS, των σκληροπυρηνικών ναζί , πριν φύγει για τις ΗΠΑ στα τέλη της δεκαετίας του '40. Στη νέα του πατρίδα, άλλαξε το όνομά του στο... αμερικανοπρεπές Λάρρυ Θορν και κατατάγηκε στις ειδικές δυνάμεις των ΗΠΑ, πριν βρει το θάνατο το 1965 σε συντριβή ελικοπτέρου στο Βιετνάμ .


Ο Λάουρι Τέρνι στο φινλανδικό στρατό
 
                                                            Ο ίδιος με τη στολή των SS
                                                        ...και με τη στολή των ΗΠΑ


Τρίτη 10 Ιουνίου 2014

Στην Ελλάδα το Google Street View


Πιερ-Υβ Κουστώ: Αρμενίζοντας στους ωκεανούς με τη δύναμη του Αιόλου




Ο Πιερ-Ιβ Κουστό, γιός του διάσημου εξερευνητή και θαλασσοπόρου  Ζακ-ΙβΚουστό, με αφορμή την παρουσία του στη χώρα μας για τα «Ποσειδώνια» αναλύει στον «Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής» το όραμα του πατέρα του για την αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας, το οποίο φέρνει και πάλι στο προσκήνιο. 


Πρόκειται για το turbosail, ένα επαναστατικό σχέδιο πρόωσης σκαφών, από μικρά σκάφη αναψυχής μέχρι τεράστια δεξαμενόπλοια, που λειτουργεί με τη δύναμη των ανέμων εξασφαλίζοντας μεγάλη οικονομία σε συμβατικά καύσιμα, προστατεύοντας το περιβάλλον και προσφέροντας οικονομικές λύσεις στα ζητήματα που αφορούν στο παρόν και το μέλλον της ναυσιπλοΐας. «Ξέρουμε ότι το turbosailαποδίδει σε πραγματικές συνθήκες, έχοντας συλλέξει όλα εκείνα τα δεδομένα που αποδεικνύουν την αξιοπιστία του και τα πολλαπλά οφέλη που έχει», εξηγεί στον «ΕΤΚ» ο Πιερ-Ιβ Κουστό. 

«Το μεγάλο στοίχημα για εμάς είναι να εξασφαλίσουμε τη χρηματοδότηση που απαιτείται, έτσι ώστε να πείσουμε τη ναυτιλιακή βιομηχανία ότι το turbosailαποτελεί μια επαναστατική υβριδική μέθοδο πρόωσης πλοίων που θα αλλάξει το πρόσωπο της ναυτιλίας σε παγκόσμια κλίμακα. Ήδη εφοπλιστές και άλλοι σημαντικοί παράγοντες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και θέλουν να αποτελέσουν μέρος της προσπάθειάς μας». 


Τα οφέλη και τα μειονεκτήματα του turbosail

Αναλύοντας τα πλεονεκτήματα, αλλά και τα μειονεκτήματα, ο Πιερ-Ιβ Κουστό εξηγεί στον «ΕΤΚ» ότι η «ζυγαριά» κλίνει σαφώς υπέρ του turbosail. «Οι μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και θείου, η οικονομία στα καύσιμα της τάξης του 35-40% και η αξιόπιστη εναλλακτική λύση πρόωσης σε περίπτωση βλάβης των συμβατικών ντιζελομηχανών των πλοίων είναι μερικά από τα πλέον προφανή πλεονεκτήματα που προσφέρει το turbosail

Από την άλλη πλευρά, προκειμένου να λάβουμε όλες εκείνες τις άδειες που είναι απαραίτητες για την εμπορική ανάπτυξή του, συνεργαζόμαστε με διεθνείς οίκους για να αντιμετωπίσουμε ζητήματα που αφορούν στην ορατότητα, στην αντιμετώπιση δομικών προβλημάτων και σταθερότητας, αλλά και τον ελλιμενισμό σκαφών που φέρουν turbosail».


Η «κληρονομιά» του Ζακ-Ιβ Κουστό

Μεόνομα… «βαρύσανΙστορία», ο Πιερ-Ιβ Κουστόέχει αναλάβει την ευθύνη να συνεχίσει στα βήματα του πατέρα του, ευαισθητοποιώντας την κοινή γνώμη για τη σημασία της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, ως παρακαταθήκη για τις μελλοντικές γενιές. «Μετά την ολοκλήρωση του διδακτορικού μου το 2013, αποφάσισα να ασχοληθώ με ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της παγκόσμιας ναυτιλίας που αφορά στη χρήση ρυπογόνων και ακριβών καυσίμων,  προσφέροντας μια εναλλακτική λύση που βασίζεται στη δύναμη της Φύσης. Ως ένθερμος θιασώτης της προστασίας του περιβάλλοντος, αναζητώ πρακτικούς τρόπους που θα συντελέσουν σε μια οικολογική προσέγγιση της πρόωσης των πλοίων, χωρίς να παραγνωρίζω τη σημασία της επιχειρηματικότητας που αποτελεί και το ζητούμενο για την παγκόσμια εφοπλιστική οικογένεια. Το turbosailεγγυάται τη βιώσιμη ανάπτυξη της ναυτιλίας και μπορεί σύντομα να αποτελέσει αξιόπιστη λύση σε παγκόσμια κλίμακα», τονίζει στον «ΕΤΚ». 



Η «Αλκυόνη» τουΚουστό (+ΦΩΤΟ ΑΛΚΥΟΝΗ-ΚΑΛΥΨΩ)

Στις αρχές της δεκαετίας του 1980, ο Ζακ-Ιβ Κουστό οραματίστηκε τη δημιουργία ενός σκάφους που θα αξιοποιούσε την αιολική ενέργεια για την πρόωσή του. Αν και ο άνθρωπος χρησιμοποιούσε για χιλιάδες χρόνια τη δύναμη του ανέμου για να πλέει στις θάλασσες, η ιδέα του διάσημου Γάλλου θαλασσοπόρου αξιοποίησε ένα σχέδιο, γνωστό ως «στροφείο Flettner», το οποίο θυμίζει κυλινδρική καπνοδόχο και το χρησιμοποίησεστην «Αλκυόνη», ένα ποντοπόρο ερευνητικό σκάφος μήκους 31 μέτρων, το διάδοχο της διάσημης «Καλυψούς», του πλοίου που γύρισε τις θάλασσες όλου του Κόσμου, πριν πάθει σοβαρές αβαρίες σε ατύχημα στο λιμάνι της Σιγκαπούρης το 1996.Με τη βοήθεια ηλεκτρονικών υπολογιστών οι οποίοι υπολογίζουν σε πραγματικό χρόνο όλα τα δεδομένα της κατεύθυνσης και της δύναμης των ανέμων η «Αλκυόνη» είναι σε θέση να διατηρεί σταθερή ταχύτητα, εναλλάσσοντας τη λειτουργία των turbosailμε τις συμβατικές ντιζελομηχανές. 


Το 1985 η «Αλκυόνη», η κόρη του Αιόλου σύμφωνα με την ελληνική Μυθολογία, ξεκίνησε τα ταξίδια της και σήμερα, σχεδόν 30 χρόνια αργότερα, εξακολουθεί να διασχίζει τις θάλασσες και να συλλέγει πολύτιμα δεδομένα για τα πλεονεκτήματα του turbosail, συνεχίζοντας την παράδοση που ξεκίνησε πριν από 60 και πλέον χρόνια με την «Καλυψώ» ο Ζακ-Ιβ Κουστό. «Όταν ο πατέρας μου οραματίστηκε τη δημιουργία του turbosailγια την πρόωση ενός πλοίου που θα αξιοποιούσε στο έπακρο την αιολική ενέργεια και θα μείωνε σημαντικά την κατανάλωση συμβατικών καυσίμων, πολλοί τον αντιμετώπισαν με δυσπιστία και σημείωναν ότι για να υπάρχει πραγματικό όφελος για την ευρεία χρήση του, θα έπρεπε η τιμή του πετρελαίου να ξεπεράσει τα 250 δολάρια ανά τόνο. 

Σήμερα, η τιμή του πετρελαίου για πλοία έχει ανέλθει στα 600 δολάρια και περισσότερο παρά ποτέ, τόσο η ναυτιλία, όσο και το περιβάλλον απαιτούν καθαρές πηγές ενέργειας και μειωμένες εκπομπές ρύπων. Αναβιώνουμε το turbosail, σε συνεργασία με το ίδρυμα Cousteau Society, ως μια αξιόπιστη λύση πρόωσης που μπορεί να εφαρμοστεί σε σκάφη κάθε μεγέθους. Οι αναλυτικές μετρήσεις που έχουμε πραγματοποιήσει στην «Αλκυόνη» από το 1985, καταδεικνύουν ότι η εξοικονόμηση καυσίμου από τη χρήση του turbosail ξεπερνά το 35%», αναφέρει χαρακτηριστικά στον «ΕΤΚ» ο Πιερ-Ιβ Κουστό.